Opiskelu

Jos opiskelet

Jos olet päätoiminen opiskelija ilman palkkatuloja, olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen.

Mikäli olet töissä päätoimisen opiskelun ohella ja kuulut  JHL:n työttömyyskassaan, sinun kuuluu maksaa kassan jäsenmaksu palkkatuloista. Työttömyyskassan jäsenmaksu on 0,28% bruttotuloista vuonna 2013.

Jos olet liittynyt JHL:ään suoraan opiskelijajäseneksi, olet automaattisesti oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen ilmoittamasi opiskeluajan kestoksi. Mikäli olet töissä opiskelun ohessa, sinun kannattaa liittyä myös työttömyyskassaan. Kassan jäsenenä sinulla on mahdollisuus kerryttää työssäoloehtoa.

Muutoksista ilmoitetaan joko omaan yhdistykseen, sähköisesti JHL:n jäsenpalveluun tai sähköpostilla osoitteeseen jasenrekisteri(at)jhl.fi. Ilmoita sähköpostissa jäsennumerosi tai syntymäaikasi, maksuvapautuksen peruste ja maksuvapautusaika. Työttömyyskassaan liittyessäsi ilmoita myös työnantaja ja työsuhteen alkamispäivä.