Matkustajavakuutus

Jäsenkorttisi on myös matkavakuutuskortti, joten sen on syytä olla matkalla mukana. Matkustajavakuutuksessa vakuutettuina ovat sinä liiton jäsenenä ja mukanasi matkustavat alle 15-vuotiaat perheenjäsenet (omat lapsesi tai kanssasi samassa taloudessa asuvat lapset alle 15 vuotiaat).

Vakuutus on voimassa Suomesta ulkomaille tehtävillä vapaa-ajan matkoilla ja vapaa-ajalla tehtävillä kotimaanmatkoilla, jotka ulottuvat vähintään 50 kilometrin etäisyydelle asunnostasi, työpaikastasi, opiskelupaikastasi tai vapaa-ajan asunnostasi.

Matkustajavakuutus ei ole voimassa asuntosi, työpaikkasi, opiskelupaikkasi ja vapaa-ajan asuntosi välisillä matkoilla. Vakuutus on voimassa yhtäjaksoisesti enintään 45 vuorokautta matkan alkamisesta. Vakuutus ei ole voimassa kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa eikä ehdoissa erikseen poisrajatuissa urheilulajeissa tai harrastuksissa.

Matkustajavakuutuksesta korvataan matkan aikana alkaneen äkillisen sairauden tai matkalla sattuneen tapaturman aiheuttamat hoitokulut ilman ylärajaa. Vakuutuksesta korvataan myös matkan peruuntumis- tai keskeytymiskuluja.

Jos sairastut tai joudut tapaturmaan ulkomaan matkalla, esitä jäsenkorttisi, joka toimii myös matkavakuutuskorttina. Jos joudut itse maksamaan hoitokulut, säilytä kuitit ja lähetä ne vahinkoilmoituksen mukana Turvaan.

Mikäli hoitolaitoksen kanssa syntyy ongelmia, ota yhteyttä kortin takana mainittuun SOS:iin, joka on pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden omistama kansainvälinen hälytyskeskus. Toimistossa on ympärivuorokautinen päivystys ja siellä tunnetaan myös JHL:n vakuutus. Palvelua saa myös suomen kielellä. SOS:n puhelinnumero Tanskaan on +45 38 48 92 19.

Lisää matkustajavakuutuksesta.